JURNAL: PERANCANGAN ANIMASI 2 DIMENSI DENGAN PERPADUAN METODE HYBRID & TEKNIK VEKTOR

JURNAL: PERANCANGAN ANIMASI 2 DIMENSI DENGAN PERPADUAN METODE HYBRID & TEKNIK VEKTOR

JURNAL: PERANCANGAN ANIMASI 2 DIMENSI DENGAN PERPADUAN METODE HYBRID & TEKNIK VEKTOR

Abstract 

This Project has a concept that using 2D Animation technique like; Hybrid & Vector Technique. Hybrid with concepts drawing by hand and then using computer (Semi computerized), has merged by Vector (Full Computerized). Although these techniques, working with different principal. Hybrid is working with Bitmap based & then Vector technique by Vector based. All of them have worked with its capability, ex.: for making all of background, Arranging Animation model, even making object properties. Even though have many differences, these techniques have been proved with 2D Animation Product, with the title “The smoking hero.” Thanks for your attention. 

Keywords: Hybrid, Vector technique, Bitmap, Vector. 

Pendahuluan 

Kebutuhan akan seni animasi bagi kehidupan sosial saat ini cukup tinggi. Mulai dari sektor hiburan, perfilman, periklanan serta beberapa aspek kehidupan lainnya. Dari tahun ketahun kebutuhan pasar akan animasi pun juga semakin meningkat. Karena dinilai mampu memberikan nilai keunikan dan keindahan yang lebih dibanding dengan media non animasi visual lainnya.

Peneliti: AGUS SUPRIADI 

Untuk lebih lengkapnya silahkan download di link berikut:
JURNAL: PERANCANGAN ANIMASI 2 DIMENSI DENGAN PERPADUAN METODE HYBRID & TEKNIK VEKTOR